tisdag 7 maj 2013

Linssallad med txistorra och fetaost

Idag blev jag inspirerad av min goda vän Ida som hade med sig en linssallad som matlåda till skolan. Jag gjorde min egna version och det blev en riktig supersallad! 
Tog nog inte mer än 10 minuter att göra heller.



 Jag stod länge och valde mellan Scans kryddiga korvar och bestämde mig till slut för en som heter txistorra, en spansk korv med smak av tomat, paprika, timjan och vitlök. Den var inte så spicy som jag ville men god var den!

4 port.
 
300 g valfri kryddig korv
Zetas ekologiska linser
machesallad
körsbärstomater
ett paket fetaost
oliver fyllda med citron
 1 rödlök
balsamvinäger
olivolja
örtsalt och svartpeppar

vitlöksås:
 2,5 dl creme fraiche
2 vitlöksklyftor
citronpeppar
salt


2 kommentarer:

  1. Vi gjorde en succésallad båda två idag! Nästan bud på att sticka till skolan och bjuda av våra goda matlådor:)

    SvaraRadera
  2. oh spännande! kanske jag dyker upp vid lunchtid så kan vi smaka varandras :)

    SvaraRadera