tisdag 23 april 2013

Krispig kotlettrad med citron och salvia

Igårkväll blev vi bjudna på middag hemma hos mamma och pappa. Vilken lyx att få komma dit och få det här serverat när man varken har pengar eller tid att laga något själv. Min mamma är jätteduktig på mat och igår testade hon ett nytt recept, supersmarrigt blev det!




 
Pork loin heter det på engelska och är tydligen något man äter väldigt mycket i USA, dock vet jag inte riktigt säkert vad den svenska översättning är men jag tror att man kan kalla det kotlettrad. Mamma stekte den iallafall i ugn tillsammans med citron, salvia, vitlök och persilja. Vill ni veta exakt hur man gör kan ni kolla in Gordon Ramsay när han lagar det här: 
Köttet var nog det saftigaste fläskkött jag någonsin ätit och till detta fick vi ungsbakade tomater, bakpotatis och grönsaker! MUMS! 
 

1 kommentar:

  1. Jag använde benfri kotlettrad med svålen kvar. Det ger en så knisprig, knasprig god skorpa. En härlig kaloribomb. Man kan förstås också ta en kotlettrad (eller fläskkotlett i bit som det också heter) utan svål.

    SvaraRadera