onsdag 29 maj 2013

Kycklingsallad

Idag fick det bli en snabb kycklingsallad till middag. Stod i mataffären som ett frågetecken i typ en kvart och kom inte på något jag var sugen på. Men grillad kyckling och sallad är alltid gott så det fick det bli till slut! 


4 port.

1 grillad kyckling
plommontomater
gröna och svarta oliver
ett paket blandade bönor
1 paket fetaost
en påse blandsallad
vinäger och olivolja
örtsalt och svartpeppar

Såsen skulle egentligen vara min specialare, världens enklaste limesås som jag brukar ha till sallad (lime, salt, vitpeppar och creme fraiche) men tydligen så glömde jag min lime i affären. Man får tager vad man haver tänkte jag då och slängde ihop en liten sås på creme fraiche, salladskrydda, paprikapulver och citronpeppar. ! Det blev gott iallafall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar